روز معلم،حسادت و شرمندگی

روز جهانی معلم سیزده مهر هست. 5 اکتبر.اما این روز در هر کشوری متفاوت هست.در افغانستان همان 13 مهر جشن گرفته میشه. در امارات متحده عربی و بسیاری از کشورهای عربی 9 اسفند.در ایران 12 اردیبهشت و در امریکا تقریبا یک هفته بعد از ایران.

---------------------------------------------------------------

چند سالی که مدرسه پسرانه بودم روز معلم خبر خاصی نبود.فقط مدیر کادو می داد. پتو ،روتختی ، ظرف ..... از دانش آموزان خبری نبود.

----------------------------------------

خانم مدیر خیلی تاکید داشت که مدرسه باشم.من هم فکر می کردم همه معلما رو جمع می کنه و تبریکی میگه و یه کادویی هم میده.

------------------------------------------

همه دانش آموزان توی سالن جمع شده بودند.دیر رسیدم. معلمان هم به ترتیب نشسته بودند.دو تا آقا مسن هم که تا حالا ندیده بودم هم نشسته بودند.یه دانش آموز هم داشت یه مقاله یا شعری می خوند.به خاطر این که این مراسم برام غیر منتظره بود نمی دونستم چی به چیه.

-----------------------------------------------------

یه دانش آموز برام نوشیدنی آورد ......شیرینی هم اوردند.همه کار ها بر عهده دانش آموزان بود.

دو تا آقا هم رفتند مدیر هم تا در سالن همراهی شون کرد.نوبت رسید به کادو ها .......این همه کادو یک جا ندیده بودم.

یه دانش آموز که مجری مراسم بود اسم دانش آموزان را می خوند و دانش آموز می امد و خودش کادو را می آورد کنار صندلی معلمان.متاسفم که خیلی از معلمان  کامل از جاشون جلو بچه ها هنگام کادو گرفتن بلند نمی شدن.متاسفم که یکیشون  حتی یه دانش آموز رو نبوسید.متاسفم که ......

-------------------------------------------------

اسامی سریع خونده می شد و کادو ها توسط اهدا کننده ها تقدیم می شد.جلو هر دانش آموز کامل ایستادم  و برای همه همین جمله را می گفتم: واقعا شرمنده کردین، راضی به زحمت نبودم.دستت درد نکنه.

----------------------------

خجالت کشیدنشون و خجالت کشیدنم ،خیلی آزارم می داد.

....................................................

مراسم که تمام شد حسادت ها و تعریف و تمجید ها شروع شد.و همه کادوهایشان را روانه ماشین هایشان می کردند.یا جایی مناسب گذاشتند.کادوهامو از سالن نیاوردم. یکی گفت : چکار کردی باهاشون که حسابی هواتو داشتن؟ یکی گفت:بیشتر اسم شما خونده میشد.

یکی گفت : چرا کادوهاتونو نیاوردین.نترسین کسی باهاتون کاری نداره.یکی می گفت : زنگ بزنم وانت بیارن.همه راضی به نظر می رسیدن ولی یه جورایی به هم حسادت می کردن.

----------------------------------------

وقتی مدرسه تعطیل شد و همه رفتند من هم رفتم کادو ها رو برداشتم اومدم خونه وسط اتاق ریختم. اما حس خوبی ندارم.


نظرات 6 + ارسال نظر
یک معلم پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 ب.ظ http://jafari58.blogfa.com/

سلام منم حس خوبی ندارم .راستی چرا گفتید منتظر انتقاد بودید؟!! یعنی من فقط انتقاد می کنم؟ من که مدرسه غیر انتفاعیم رو تایید کردم

Mahsa جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:55 ب.ظ http://Www.madaan.blogfa.com

سلام...

پساپس روزتون مبارک...

من هستم فقط اونجا نیستم...نبینم شمام بیخبر رفتى آ...دلخور میشم حسابی...
معذرت که آدرس جدیدو دیر بهتون دادم زیاد دسترسى ندارم به نت...

منتظرتون هستم تو خونه جدیدم!

رویا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام
فقط یک فرهنگی میتونه این بی فرهنگی و شرمندگی رو حس کنه
چون بارها و بارها تجربه ش کرده

مریم یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ http://maryamalviri.blogfa.com

واقعا شرمنده یه خرده دیر شده اما روزتون مبارک مبارک مبارک
من توی مدرسه همیشه از جمله کسایی بودم که ذوق روز معلم رو داشتم و کلاس رو تزیین می کردم و از این تخم مرغ ها که تو کاغذ رنگی میریختیم درست می کردم که وقتی معلم میاد من تخم مرغ رو بزنم به سقف و بچه ها هم همه با هم بگن روزت مبارک
کادوهای روز معلم هم خیلی خوبه خواهر جان حسابی ظرف و ظروف جمع کرد من که خیلی خوشحالم چون برای دیدن دوستان دغدغه تهیه کادو رو ندارم

مهسا یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ق.ظ

بابای منم معلمه ولى هیچ وقت کادو از بچه ها و اولیا نمیگرفت...آخه معلم مدرسه استثنائی بود...وضع مالیشون خوب نبود...بعد اینکه خصوصی هم درس میداد پول نمیگرفت.یادمه یه بار یکى از اولیا به جای پول برا من النگو گرفته بود که بابا اونم قبول نکرد...چقدر غصه خوردم من! بچه بودم خب !

من اصلن زیاد حرف نمیزنم !

بعد یه بار ما رو بردن موزه بعد من کلاس سوم بودم!بعد من از صف جدا شدم یه لحظه معلم کلاس چهارمی ها که یه دختر ترشیده بود یه سیلی خیلی محکم زد تو گوشم...انقدر دردم گرفت یه عالمه...الآنم دردش تو گوشمه...

من هم راضی نبودم دانش آموزان برام کادو بیارن.

اقا چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ http://http://rasoolpapaei2.blogfa.com/

گرفتن یا نگرفتن کادو خیلی مهم نیست مهم اینه که بچه ها دوست داشته باشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد